Friday, June 5, 2009

pergi.....

smlm aku dapat call dr adik aku bg tau yang atuk aku meninggal kat melaka,mula2 terkejut jugak aku sbb aku ingatkan atuk aku belah abah aku,walaupun cuma atuk tiri tapi aku agak rapat jugak,ikutkan hati mmg nak pegi melaka malam td,memandangkan banyak perkara yg kena aku fikirkan,aku terpaksa batalkan niat aku,cuma apa yang aku mampu buat berdoa dr jauh semoga atuk aku ditempatkan dgn org2 yg beriman,tak sangka betul aku sbb atuk aku ni tak de sakit apa2 pun,bila dapat berita ni macam tak percaya je......aku dengar cite hari semalam atuk dgn nenek aku balik melaka sbb atuk aku tu sejak kawin duduk dgn nenek aku kat pahang,tapi setiap awal bulan dia akan balik melaka sbb nak kutip duit sewa bot,sblm dia meninggal smlm sempat jugak la dia berjalan2 dgn nenek aku kat tepi pantai memndangkan rumah dia betul2 kat tepi laut lgpun kampung nelayan dan atuk aku tu dulu pun kejenya nelayan,pastu tgh berehat2 kat rumah tiba2 atuk aku sesak nafas dan terus meninggal,tu la kalau ajal kita dah sampai,tak kira masa samada kita sakit atau kita sihat,aku terkilan jugak sbb dah berapa kali dia ajak aku balik melaka tapi selalu bajet aku tak cukup,tk tau la aku bila lagi aku nk pegi ke sana,insaya'allah klu ada rezeki untuk anak aku yagng ke dua ni,sampai jugak aku kat sana....kita yg hidup ni kena teruskan hidup dgn melalui ujian dan dugaan,apa yg kita perlu ingat Allah selalu bersama kita.............

al-fatihah

2 comments:

  1. Takziah...dan Al-Fatihah utk arwah...


    *"hidup" selagi ada...

    ReplyDelete
  2. >>shemmi
    terima kasihhh.....

    ReplyDelete