Monday, September 28, 2009

raya....raya....raya

lepas raya semua org akan bercerita pasal raya,termasuk la tuanpunya yang bercakap ni,tahun ni aku balik pahang.....jumaat 18 sept 2009 pukul 11.45pm aku satu family bertolak balik pahang,suami aku kata kalau balik siang penat,nak tak nak aku ikut je la,start masuk tol gopeng tepat pukul 12.10am,masa tu jalan menuju ke KL mmg lengang sgt2,tapi jalan nak balik utara....uiiiii sayup mata memandang,terlalu banyak kereta sampai tak berjalan langsung,kitaorg rehat sekejap kat R&R hulu bernam timur dalam stgh jam,adik aku dah inform aku awal2 kat highway karak mmg jem teruk,takut jugak aku sampai lepas sahur......,turun je dari genting sempah,suami aku dah mengeluh sbb masa tu jalan mmg gila2 jem,nak tk nak terpaksa la kitaorg tempuh jugak,selalu dari genting sempah nak sampai rumah aku akan makan masa dalam 1 jam je tapi pagi tu dekat2 2 jam lebih,nasib baik sampai area bentong je kereta dah kurang sbb ramai yang nak balik kelantan ikut raub....sampai kat rumah tepat pukul 4.30am,lepas sahur terus tido sampai tk ingat dunia,bangun pukul 10.00am,tolong mak buat keje sikit,ingatkan nak balik kampung nenek aku tapi ayah aku kata balik lepas smbhyg raya esok.......lepas sembahyang raya,kemas2 barang terus balik kampung,singgah rumah2 sedara,jadual raya pertama hingga raya keempat mmg padat,nasib baik hari khamis tu tak jadi pergi melaka sbb aku rasa dah tak larat sgt dah,lagipun jumaat aku dah nak balik ipoh balik....kena berehat sikit,itupun sampai hari ni badan aku masih sakit2 lagi.....ni je la gambar yang sempat aku snap masa raya tu,keadaan rumah yang kat belakang tu abaikan je sbb rumah dalam proses nak renovate,insya'allah raya tahun depan dah siap kut




<


2 comments:

  1. taun ni tema mang kaler merah la...bukak blog lain pun kaler merah...hehehe....i pun merah uuu...hehehe

    ReplyDelete
  2. kak ida maintain je x la berisi sangat... ntah2 bb laki2 juga kan... hehe...

    ReplyDelete