Friday, September 7, 2012

syawal @ tawau part 5

dah habis part kenduri, time beli barang utk di bawa pulang ke semenanjung pulak...time ni hari isnin dan semua org dah start keje lps seminggu cuti raya, aku je yg terlebih2 cuti, penat ooo simpan cuti dari awal tahun lg....skrg baru pueh hati dpt cuti panjang dan mengalami era kegemukan....hahahaha, tak dapat bayangkan kalau aku tinggal dgn emak dan bekerja kat area2 temerloh, silap2 ramai tak kenal aku :)
hari isnin tu mak aku ajak beli barang kat Pasar Tanjung, mak bnyk beli ikan masing sbb nak masak2 masa buat mesyuarat utk kenduri menyambut menantu 16 sept 2012 ni, ikan masin ni mmg giler murah dan makanan laut pun sgt2 murah dan selama aku kat sana udang, sotong dan ketam adalah menu utama, balik pahang aku terpaksa pergi klinik sbb setiap siku lutut dan sendi2 dah naik gatal2......huhuhuhu
pengantin dan mak sibuk memilih ikan masin
aksi dua beradik
sebelah petang aku ajak jalan2 dan makan angin tepi laut, lagipun bandar tawau ni mmg dikelilingi oleh laut sulu
adam yang takut
with my 'mak'
kebanyakan sampan2 tu dari indonesia
yang nampak perkampungan tu ialah indonesia
yang ni pulak perkampungan air tapi bukan utk pelancong dan bukan sebarang org blh dtg melawat

No comments:

Post a Comment