Monday, July 14, 2008

durian oooo durian...






aktiviti aku seawal pagi sabtu mungutip buah durian di dusun mak mentua aku kat Tanjung Belanja,Parit.Lepas subuh aku tak boleh lakukan aktiviti yang biasa aku buat,apa lagi tido la,aku terpaksa bersiap2 untuk ke kampung mak mentua aku,adik2 ipar aku malas nak pegi,nak tak nak aku la yang kena pegi,mak mentua aku tak larat sangat,tangannya sakit....mula2 rombongan yang terdiri dari 2 buah keta perodua,menuju ke kampung Bukit Chupak sbb ayah mentua aku suruh suami aku meracun dulu kat belakang rumah yang ada pokok asam gelugor tu,kat situ aku diserang 2 ekor pacat yang mencuri darah aku dan darah anak aku....kesian syafiq,aku lagi kesian sampai bengkak2 kaki aku,nak buat mcmana kehidupan kampung kan....dalam pukul 10.00pagi kami mula bergerak ke seberang di Kampung Tanjung Belanja,untuk aktiviti seterusnya....penat tapi seronok walaupun kaki aku tergeliat sikit terpijak tungul kayu...wa..wa...wa

No comments:

Post a Comment