Wednesday, September 24, 2008

buat kuih

wah! dalam tak sedar dah 24 hari hari kita berpuasa,mmg dah terasa nak raya,tambah lagi semalam dah dapat bonus,lagi meriah jadinya,aku pun ajak la suami aku buat kuih malam tadi,nak tau kuih apa? jeng...jeng kuih maruku....aku bancuh tepung,suami aku tolong pusingkan dalam kuali,so aku pn tak de la letih sgt hari ni,cuma ngantuk je sbb pukul 12.00pm baru aku dapat tido lepas aku settlekan suma perkakas2 buat kuih,takkan aku nak biarkan mak mentua aku yang buat kan...apa lagi layannnnnn

1.ni tepung yang aku bancuh,aku guna tepung maruku lingam's,pas tu aku campur dgn lemuju,sedikit bijan dan bancuh dgn santan



2.acara goreng menggoreng oleh suami aku


3.ini la hasilnya...dapat la dua tin penuh,ok la tu beb dari aku beli dah berapa rm,modal untuk semua ni baru rm14.60.




pada sape2 yang nak rasa kuih ni,datang la raya ke rumah,malam ni pulak aku berangan nak buat simpul kasih,amin...semoga berjaya la malam ni....apa2 pun tungguuuuuuuu

No comments:

Post a Comment