Thursday, October 23, 2008

pagi yang gelap dan kelam....

hari ni pagi2 lagi aku dah sampai kat bas stand,mcm hari smlm dan hari yang sebelumnya bas yang nak ke SUK masih tak de,sakit betul hati aku,aku jumpa la akak yang dah lama aku tak jumpa dulu,ingatkan dah tak naik bas.....tanya dia,nape dah lama tak nampak,dia kata akak bawak keta,hari ni keta tak de hantar gi service...oooo patut la,kitaorg pun borak2 la kononnya nak tg bas yang satu lagi nak tanya samada lalu SUK ke tak...bila bas tu sampai kitaorg tanya,jawapannya..."tak la dik bas ni lalu maxwell",emmm...naik teksi la nampaknya ni,melayang RM4.00 lagi,nasib baik kongsi 2 orang kalau tak melayang RM8.00,sampai kat ofis aku terus tepon suami aku...
aku :abang esok hantar org gi kerja?
suami:nape..?
aku :mana ada bas,hari2 kena bayar RM4.00,kalau dah 10 hari RM40.00,baik org isi
minyak keta..
suami:ye la...ye la....esok abang hantar
aku :kalau dari rumah pukul 6.40am sampai sini pukul 7.10am,kira ok la,abang terus je gi kerja,tak payah la balik lagi..
suami:hmmmmm...ok la
apa lagi enjoy la esok....suami hantar

No comments:

Post a Comment