Thursday, October 16, 2008

lepas raya

open house....open house....open house,biasa la lepas raya,apa lagi nak buat,sama la mcm PTG,10.10.2008 open house untuk warga PTG,dirasmikan oleh MB Perak,kalau nak citer pasal menu mmg byk antaranye nyum..nyum sate,lemang,nasi impit,rendang,mee jawa,laksa,kuih2,buah2an,ABC dan apa lagi erkkk...ooo itu je,buntat jadinye...best betul dapat makan free,hari sabtu lak,aku pagi2 lagi dah buat rombongan cik kiah ke tesco coz aku sendiri pun nak buat open house,saja nak bagi kawan2 aku makan free,tapi bukan aku sorang je antara pemegang share yang terbesar dalam rancangan ni ialah tak lain dan tak bukan suami aku sendiri,mr.shahrul,yang kedua aku,yang ketiga adik ipar aku yang dua orang tu,nak tau apa sebabnya...suami aku jemput kawan2 dia habis satu company,ada la dekat2 50 orang,termasuk la kwan2 india dan cina,aku pegi pagi2 ke tesco sbb aku nak cari daging kerbau,maklum la,ada setengah tu tak boleh makn daging lembu,nasib baik ada,sbnrnya masa aku smpi kat tesco tu pintu tesco tak bukak lagi,punya la semangat kitaorg nak buat open house,habis la dalam rm200,tak sampai pun dekat2 la,smpi kat rumah terus buat kerja,takut tak sempat,tghari mak mentua aku ajak gi kenduri kat Titi Gantung,ptg ada open house kat tronoh rumah kawan suami aku,rumah kawan ayh mentua aku tak larat nak pegi dah,barang2 nak masak byk tak siap lagi,malam tu aku ingat tak pegi mana2 dah,jiran aku pulak ajak mkn kat rumah dia,pukul 10.00pm baru aku gi,makn sate,mee sup,mee rebus dan mcm2 lagi,malm tu aku tido dekat2 pukul 2.00am,esoknya pukul 6.30am dah bangun...masak...oppps bukan aku la,adik ipar aku,aku cuma tlg2 mana2 yang patut je,start pukul 3.00pm dah ramai yang dtg rumah,antara menu yang disediakan bihun singapore,laksa,rojak buah,ketupat,pulut,rendang,dadih n beberapa jenis kek,penat sgt,tapi kitaorg rasa happy sgt coz seronok tgk menu yang disediakan hampir2 habis,esoknya aku tak datang keje,cuti kecemasan,sakit kaki...malang pulak tak berbau aku terpijak paku karat,nasib aku hari tu...bengkak sikit,semua orng suruh aku pegi hospital untuk cucuk,bahaya,bagi aku kalau bab cucuk mencucuk ni mmg la takut sikit...he..he..hee,jadi aku bertahan je la,degilkan,nak buat mcmana....bisa betul,hari ni dah elok sikit la,cuma ada2 masa terasa jugak nyilunya..harap2 tak melarat la ye..penat la nak menaip,masa buat kerja pulak,ok layan gambar jommm...ala sistem ada masalah sikit la,tak boleh nak upload gambar....blah je la.................
p/s..untuk Ms.Chua(big bos suami aku) thanks sbb sudi bawak hamper yang besar,lain tahun bawak lagi ye dan yang mana2 ikhlas menghulurkan ang pow untuk muhammad syafiq haykal thank you byk2

No comments:

Post a Comment