Friday, October 23, 2009

pengujian bakat TASKI ABIM







ahad lepas...........dengan keadaan aku yang tgh sarat ni,taski tempat syafiq sekolah tu buat pulak pertandingan pengujian bakat,pertandingan melibatkan 10 taski ABIM bagi daerah Kinta,pagi2 lagi aku dah hantar syafiq sbb syafiq terpilih untuk pertandingan mewarna..........pertandingan ni berlangsung kat bangunan tabung haji aras 3,semua pertandingan start pukul 8.15am,mula2 tu aku teman syafiq tapi penyelia kat dalam dewan tu tak bagi mak atau bapak menyibuk jadi aku pun tg kat luar,sekali sekala aku jenguk jugak,sekolah syafiq hantar 6 orang tapi yang datangnya syafiq sorang je......kesian budak sorang ni,macam tak de semangat je masa tu,bila tgk sekolah lain semuanya ada kawan2 yg blh borak2 tapi syafiq............sorang2 je,dalam pukul 10.00am tu dah ramai peserta hantar hasil masing2 termasuk la syafiq walaupun tak habis mewarna lagi,dia dah tak de mood nak buat,penyelia tu suruh dia warna lagi tapi dia kata dah tak mau buat,pertandingan tu semua dijangka akan habis dalam pukul 1.00pm tapi aku dah tak larat nak tunggu,lepas syafiq makan aku ajak dia balik sbb aku betul2 dah tak larat dengan keadaan yang sgt2 bising dan sesak dgn budak2,tengok dari hasil mewarna syafiq aku dah rasa tak berapa ada harapan,nak tg sampai 2 3 jam lagi mmg betul2 aku tak sanggup dah,nasib baik syafiq masuk pertandingan mewarna je,kalau tak pengsan la aku nak tg sampai habis

No comments:

Post a Comment