Thursday, October 29, 2009

musim durian datang lagi






diam tak diam musim durian pun datang lagi......minggu lepas opah chik dtg rumah bawak dalam 30 biji buah durian,rupa2nya dusun durian tanah mak mentua aku kat tanjung dedalu tu ada gugur buahnya,mmg kitaorang semua tak tau langsung yang pokok durian tu ada buah,bila opah chik datang bagi tau yang durian mak mentua aku dah mula luruh,ptg tu jugak kitaorang dok serbu dusun tu,ptg tu saja dekat2 50 biji jugak yg gugur,itupun b**i hutan sempat jugak melantak dalam 15 biji,2 3 hari lepas mak mentua aku upah org bersihkan dusun,lepas balik keje terus ke dusun kutip durian,skrg ni kitaorng kat rumah tu dah tak terlarat nak makan durian,jiran2 semua mak mentua aku dah bagi......alhamdulilah semuanya dapat merasa,sampaikan suami aku skrg ni jual pulak buah2 tu kat kawan2 dia,bila sekali beli diaorg nak beli lagi kali kedua sbb isi dia mmg elok.......ni pun bnyk lagi permintaan yang nak beli,kitaorg terpaksa bagi ikut turn sbb tak terkejar masa,masing2 semuanya keje,masa nak pegi dusun tu sgt2 terhad,abaikan gambar yang tak de kaitan dgn ini post okkkk,yang berkupas tak ingat nak ambik gambar sbb bila tgh makan masing2 tak ingat dunia,klu ada gambar nnt kita upload kemudian

2 comments:

  1. nak nak nak...nak dlm 20 bijik..

    aduhai..

    mula2 dulu x suka durian psl x tahan bau dia..
    skg ni suke pulak..huhu

    ReplyDelete
  2. >>shemmi
    mai la dtg sini......kira harga murah je,nak makan free kat dusun pun no problem.....

    ReplyDelete