Tuesday, April 16, 2013

masak apa tu

sebelum aku cerita apa yg aku nak masak ni, satu je aku nak bagitau......dalam hidup aku ni kali kedua aku makan daging ni...iaitu daging arnab, tu pun time kawan suami sembelih aku tak tengok pun sbb aku takut klu aku tengok nnt jangankan nak makan nak masak pun aku tak blh....x pe aku abaikan je la 
tanya mak mentua aku blh masak apa? mak mentua aku cakap apa2 pun blh.....fikir punya fikir aku nak try masak rendang pahang...hehehehe 1st time aku nak masak rendang pahang tanpa mak aku di sisi hahahahaha
tapi sblm tu aku dah calling2 dulu mak aku apa bahan dan apa yg patut aku buat,
see.....aku mmg x pandai masak, dah kawin aku baru belajar masak, sikit2 blh la...dpt pulak suami yg pandai masak dan tak kisah pun apa yg aku masak...dia makan je x prnh nak komplen
daging arnab ni aku cepat2 potong kecik2 sbb biar nmpk mcm daging ayam

bahan2 dia aku guna manual je....blender tak de, tapi aku dah mintak kat mak besday aku 23 april ni hadiahkan aku blender....dapat ke idokkkkk hehehe

bahan-bahan yang dah ditumis

dalam proses masak

and dan masak pun

mula2 nak makan tu aku cuak jgk.....tapi ketiga2 hero aku no hal punya

No comments:

Post a Comment