Tuesday, February 17, 2009

interview

dah 2 3 hari tk jenguk kat blog ni....rindu pulak rasanya,agak bz sikit utk buat persediaan nk gi interview esok....nk buat kat rumah mmmm tk payah la....ada je yg suka menyibuk...time tu la si kecik tu nk blajar la,nk menulis la....terpaksa la layan dulu,time dia tgh nk blajar ni,kena la ikut kan je.......esok dari pagi mmg aku tk masuk ofis,interview pukul 2.00pm kat majlis perbandaran manjung,tapi aku tak berapa pasti kat mana MPM tu,tu yg kena pegi awal2 sikit dan untuk mengelak diri dari diikuti oleh si kecik tu.....sebelum dia balik dari sekolah aku dah nak blah dah,ntah la apa yang aku harapkan interview ni sbb aku dapat tau perbadanan ni masih tak de kat area perak ni,nak tk nak kena keje dulu kat putrajaya tapi insayaallah akan diwujudkan kat sini,maklum la dulu kerajaan campuran,bila kerajaan persekutuan dah ambil alih balik ada la tk lama lg tu...doa kan la aku dapat tetap lepas ni......
hari ahad lepas aku pegi tesco,beli alat2 tulis untuk si kecik ni.....dia ni mmg suka sedekah kan alt tulis dia kat kawan2 dia......bankrap aku tak lama lagi,aku pegi lepas asar,balik dh nak maghrib,masa tu aku dgr la radio perak fm,ye la kan....time2 nk masuk waktu sembahyang,tkkn nk dgr hiburan je,sekali sekala kita kena dgr jugak ceramah agama kan,aku tertarik la dgn satu hadis nabi ni....aku mmg tk prnh dgr,walaupun masa aku kat sekolah agama dulu kena hafal hadis sampai 15 hadis setahun,ni baru first time aku dgr,malu jugak aku kat suami aku sbb dia kata dia dh tau lama dah...hehehehe budak yang sekolah agama 4 tahun pun tak tau lagi,hadis tu cakap kalau seekor lalat dah masuk dalam gulai atau lauk kita,hendak la ditenggelamkan keseluruhan lalat tu dalam gulai atau lauk tersebut,sebabnya salah satu kepak lalat tu racun dan satu lagi adalah penawar.....fikir2 la,ni pesanan dari nabi tau....ingat kawan2,tapi jangan la pulak ambik lalat pastu masukkan dia dalam gulai kita.....lalu ke nak makan?

No comments:

Post a Comment