Tuesday, May 19, 2009

dapur terbakar.....

hari ni pagi2 lagi aku dah bangun....dalam pukul 5.00am.konon2nya nak masak la sbb aku nak bawak bekal ke ofis,kat ofis aku dah tk tau nak mkn apa,menu pg ni ialah nasigoreng.......sunyi je pagi2 mcm ni,aku je yang buat bising ketung...ketang kat dapur,dah la asyik terkejut je.....kucing rumah ni dok main tombol pintu tu,maklum la bau ayam pagi2 buta ni,tengah syok aku masak tiba2 aku rasa panas lain macam pulak kuali aku ni,kat perut aku pun rasa panas......nak tau apa terjadi,rupa2nya lapik dapur gas tu dah habis terbakar,nasib baik aku je yang tak terbakar....klu tak tau apa nak jadi,aku sempat tutup api gas,pas tu ambik air dalam tapeware besar terus jirus kat dapur,banjirrrrrrr......duduk termenung jap sbb tak tau nak buat apa lps tu,aku pegi kejutkan suami aku.......boleh dia tido balik,sekali lagi aku panggil dia baru aku cakap yang dapur terbakar...haa baru nak bangun,moralnya.....jangan la lapik dapur gas dgn suratkhabar,nnt jd macam aku pagi ni,mak mentua aku kata mmg nak buang dah lapik tu tp asyik terlupa je.......hehehehe akhirnya aku jugak yang kena,walaupun dapur terbakar aku masih boleh bawak bekal tau.....sampai kat ofis penat sikit la hari ni sbb pagi2 lagi dah kena bersihkan dapur yang terbakar.............

ni la nasi gorengnya...walaupun masin skt tapi best jugak(sape lg nk puji klu bkn diri sendiri)

No comments:

Post a Comment