Wednesday, May 13, 2009

maju sukan untuk negara

alhamdulilah minggu lepas syafiq dah habis periksa,anak aku yang nak ambik periksa aku yang risau,walaupun baru 5 tahun tapi aku tetap anggap benda ni semua amat penting bagi permulaan hidup dia,keputusan agak memuaskan cuma mata pelajaran bahasa inggeris dan tulisan jawi agak lemah....tapi aku akan cuba untuk tingkatkan balik prestasi dia,semalam balik dari keje.....
syafiq : ibu,hari ni ustazah srh pakai trak suit pegi sek,ada sukan kat sek nnt
ibu : laaaa nape syafiq tak cakap dgn ibu,tu la nangis je,dah besar pun ngada2
habis tu syafiq tak sukan la smlm?
syafiq : ustazah kata tak payah la smlm sbb ramai yg tak pakai baju sukan lagi....
ibu : lainkali dengar cakap ustazah tu betul2,asyik nak main je
nak tak nak aku terpaksa la cari treksuit dia malam tadi,mula2 nak ke pasabina tapi aku tak larat...jadi aku pun cari kat batu gajah je,mula2 masuk pasaraya minat,ada yang aku berkenan tak de saiz pulak,last choice aku terpaksa la pegi TF,bukan apa selalunya TF ni ramai sgt orang pening kepala aku,nasib baik malam tadi orang tak berapa ramai,dapat la aku beli kan dia 2 helai treksuit,tgk dia pun bersemangat nak bersukan,bukan tk de treksuit kat rumah tapi kesian pulak kat anak aku nnt klu anak org lain pakai treksuit baru anak aku pulak pakai treksuit lusuh,berhabis sikit utk anak aku tak kisah walaupun bajet aku terlari sikit bulan ni,pagi tadi suami aku tepon....dia cakap sukan tu diorang buat 24 mei nnt,alamakkkk....habis plan aku nak ddk lama kat pahang,lepas daftar adik ipar aku masuk UiTM 23 mei nnt terpaksa la aku balik jugak ke sini hari sabtu tu,ingtkan nak balik hari ahad,huhuhuhu........tak pe la berkorban utk anak.....baru nak belasah masakan mak

No comments:

Post a Comment