Tuesday, May 26, 2009

coretan minggu lepas

hari jumaat lepas aku ambik cuti sbb aku nak balik pahang hantar adik ipar aku dapat masuk UiTM kuantan,pukul 9.45am aku bertolak dr bt gajah,sampai ke rumah mak dalam pukul 2.30pm,maklumla bnyk sgt tempat singgahnya....mula2 singgah kat R&R hulu bernam timur,isi perut dulu,pastu singgah kat genting sempah untuk makan tghari sbb aku dah cakap kat mak aku tak payah masak tghari,kesian jugak kat mak aku nak masak sorang2,sbb datang dalam 2 buah kereta,jadi mak mentua aku ajak mkn kat luar siap2,sampai kat pahang kitaorang rileks jap pastu pegi kuar jalan2 ke temerloh ,ajak diaorg yg tak pernah smpai ni jenguk2 temerloh,balik tu singgah pulak kat pasar malam,beli apa yg patut je sbb aku tak nak korbankan episod akhir cite embun mutiara.....esoknya pagi2 lagi kitaorg suma bertolak ke kuantan,sampai kat UiTM dalam pukul 10.00am,habis daftar dalam pukul 12 lebih...dah siap semuanya aku ajak makan tengahari kat teluk cempedak sbb petang tu kitaorg nak balik batu gajah jugak,aku pulak terpaksa balik sbb esoknya syafiq nak bersukan,singgah jap kat rumah mak cik aku kat lepar hilir utk smbhyg zohor.....dalam pukul 5.00pm kitaorg bertolak ke perak,sampai kat batu gajah dalam pukul 10.30pm,esoknya pagi2 lagi aku dah bangun nak hantar syafiq bersukan,nak sampai kat mini stadium sg tapah(sebelah pejabat tanah ipoh tu le) sebelum pkl 7.30pm....penat sgt tapi aku kuatkn semangat nak tgk syafiq bersukan tapi tk dpt apa2 hadiah pun,habis dalam pukul 12 lebih,aku betul2 dah tak larat...nasib baik tak pengsan,mungkin terlalu penat dan tak cukup berehat,balik2 terus je tidur......suami aku kejut makan tghari sbb masa tu dah pukul 3 lebih,kemas brg2 yg bersepah2 dalam bilik pastu sambung baring balik sbbnya aku tak blh nak bangun...pening....lgpun esoknya aku kena kejeee...waaaaaaaaa,syafiq je yg dapat cutiiiiii................
kenangan di Kuantan,Pahang







Temasya sukan taski ABIM seluruh daerah kinta yang dirasmikan oleh Dato' bandar ipoh







No comments:

Post a Comment